Bezoek aan herrezen Valkenburg

26 oktober 2021 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Hoewel wij gisteren op het eerste gezicht weinig of geen verandering in het straatbeeld van Valkenburg ten opzicht van vorig jaar zagen, heeft er zich wel degelijk een ramp voltrokken. Oktober 2020 waren wij hier ook en stonden de  (horeca) ondernemers op het punt van sluiten voor de tweede Corona lockdown. Die avond waren we getuige van de tweede sluiting. Toen half juli 2021 dit gebied ook nog door ernstige overstromingen werd bedreigd, was de catastrofe compleet.

Er moet heel hard gewerkt zijn om het huidige resultaat, een levendige, schone stad te bereiken. Onze complimenten en we hebben dan ook weer met veel genoegen op ons terrasje gezeten. Veel succes Valkenburgers met de verdere wederopbouw. Hopelijk komt de beloofde overheidshulp op gang en keren de verzekeringen uit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    26 oktober 2021
    Fijn om te lezen dat Valkenburg er grotendeels in geslaagd is de ellende achter zich te laten en ze weer toeristen kunnen ontvangen. Al zal nog niet iedereen de ramp te boven zijn.